I. Všeobecná ustanovení

1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím, který odebírá zboží a související služby (dále jen „Zboží“ na základě objednávek, případně Rámcové obchodní smlouvy (dále jen „ROS“), jeli uzavřena. Dále upravují postupy pro bezplatné užívání věcí (dále jen „Výpůjčky“) za účelem podpory prodeje.

2. Smluvní vztahy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), a to § 2079 až § 2183 Občanského zákoníku (kupní smlouva), § 2193 až § 2200 Občanského zákoníku (výpůjčka) a obecnými ustanoveními o závazcích dle § 1721 až § 2054.

3. Tento ceník platí od 1. 2. 2025 do vydání nového ceníku. Všechny dřívější ceníky ztrácejí svou platnost. Firma si vyhrazuje právo na omyly a změny. Množstevní slevy řeší Kupní smlouva.

4. Ceny jsou uváděny v českých korunách bez DPH.

II. Zadávání a rušení objednávek

1. Kupující objednává u Prodávajícího Zboží formou jednotlivých objednávek. Každá objednávka musí obsahovat minimálně tyto náležitosti:

  • označení Kupujícího a Prodávajícího
  • přesný popis objednávaného Zboží (materiály, barvy, příslušenství) a jeho množství
  • kupní cenu stanovenou podle ROS či na základě specifické nabídky Prodávajícího
  • termín dodání Zboží
  • místo dodání Zboží (není-li uvedeno, platí za místo dodání Zboží sídlo Kupujícího)

2. Objednávky, u kterých jsou některé požadavky odlišné od ROS, musí být podloženy nabídkou Prodávajícího. V opačném případě platí standardní podmínky v ROS.

3. Objednávky od Kupujícího Prodávající potvrdí nejpozději do tří pracovních dnů po jejich doručení. Doručením Potvrzení objednávky Kupujícímu dochází k uzavření kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím.

4. V případě odlišných údajů v Objednávce a Potvrzení objednávky platí údaje uvedené v Potvrzení objednávky. Kupující uvědomí Prodávajícího pouze o svém nesouhlasu s údaji uvedenými v Potvrzení objednávky.

5. Zrušení nebo změnu již potvrzené Objednávky může Prodávající akceptovat pouze v dostatečném předstihu před zahájením výroby. V případě zrušení Objednávky, kdy byly na objednané Zboží nakoupeny komponenty či provedeny jiné práce, budou tyto náklady v plné míře vyúčtovány Kupujícímu, nejvýše však do 50% hodnoty Objednávky. Stejně tak budou dodatečné náklady vyúčtovány Kupujícímu při změně potvrzené Objednávky.

III. Dodání Zboží

1. Převzetí Zboží Kupující nebo jeho zástupce potvrdí svým podpisem na dodacím listu vystaveném Prodávajícím.

2. Dopravu Zboží zajišťuje na své náklady Kupující. V ROS nebo Potvrzení objednávky může být dohodnuto zajištění dopravy po území České republiky ze strany Prodávajícího. V tomto případě bude Zboží složeno za první uzamykatelné dveře v prvním nadzemním podlaží vždy v pracovní dny v době od 8:00 do 17:00 hodin. U nadrozměrných zásilek je zákazník povinen zajistit asistenci při vykládce. Rozvoz Zboží po budově, montáž, doručení v určitý čas a další služby zajistí Prodávající na základě objednávky Kupujícího jako placenou službu. Aktuální ceník naleznete na Share Pointu RIM CZ, a. s.

3. V případech, kdy dopravu zajišťuje na své náklady Prodávající, musí být všechny požadavky na změnu termínu dopravy, jakož i na dodatečné služby oznámeny a zpětně i Prodávajícím potvrzeny, nejpozději pět pracovních dní před původně dojednaným termínem dopravy. Na pozdější požadavky nebude brán zřetel a Prodávající může jen zvolit dopravu s původně dohodnutými podmínkami anebo zajištění dopravy na vlastní náklady v jiném dohodnutém termínu bez nároku na kompenzaci vzniklých nákladů.

4. V případě, kdy je expedice z vyžádání Kupujícího případně z příčiny nezaviněné Prodávajícím opožděna o více než 14 kalendářních dní, je Prodávající oprávněn Kupujícímu účtovat skladné ve výši 100 Kč za 1 m2 skladovací plochy za každý týden.

5. V případě hodnoty dodávky nižší než 10 000 CZK je Prodávající oprávněn účtovat příplatek za dopravu ve výši 500 CZK.

IV. Platební podmínky

1. Pokud není v ROS stanoveno jinak, kupní cenu hradí Kupující předem na bankovní účet Prodávajícího, v hotovosti při převzetí Zboží nebo formou dobírky.

2. Veškeré doklady jsou zasílány pouze emailem v elektronické podobě. Na základě požadavku Kupujícího mohou být doklady zaslány poštou za paušální poplatek 30 Kč.

V. Záruční lhůty a reklamace

1. Prodávající poskytuje na dodávané Zboží záruku za jakost v délce 60 měsíců na pevné části a 36 měsíců na potahy, područky, plynové pružiny, kolečka a kluzáky. Pro produkty z kolekcí Space, Flexi a Victory Prodávající poskytuje záruku za jakost v délce 120 měsíců na pevné části a 36 měsíců na potahy, područky, plynové pružiny, kolečka a kluzáky.

2. Záruční doba začíná běžet s dodávkou ze závodu. Záruční doba uvedená v předchozím bodě platí pro denní používání Zboží v délce 8 hodin. Používá-li se Zboží více než 8 hodin denně, zkracuje se úměrně s tím záruční doba.

3. Ze záruky se vylučují:

  • škody způsobené nestandardním používáním a v rozporu s návodem k použití (např. tvrdá kolečka na dlažbě nebo měkká kolečka na koberci)
  • škody na základě extrémních vlivů okolního prostředí (sluneční paprsky, vlhkost apod.)
  • škody na základě neodborných zásahů či údržby
  • zákazníkem zaslané komponenty (např. potahové látky nebo kůže)
  • opotřebení vlivem používání (kolečka, kluzáky apod.)
  • a jiné případy, kdy škoda na Zboží má původ v činnosti (nečinnosti) Kupujícího

4. Kupující má právo uplatnit reklamace z důvodu konstrukčních, výrobních a funkčních vad ve lhůtě uvedené výše a nekompletní nebo poškozené Zboží do 7 dnů od převzetí Zboží, a to písemnou formou s fotodokumentací a nabývacími doklady. Reklamace musí být zaslána na adresu sídla Prodávajícího a pouze osobou, která Zboží od Prodávajícího přímo zakoupila.

5. V případě uznání oprávněnosti reklamace je Prodávající v souladu s § 2106 Občanského zákoníku povinen Kupujícímu dodat nové, dokompletované či opravené Zboží nebo vrátit odpovídající finanční částku, případně poskytnout po vzájemné dohodě přiměřenou slevu.

6. Prodávající vyřídí odpovídajícím způsobem reklamaci do 30 pracovních dnů po doručení reklamovaného Zboží na adresu sídla Prodávajícího.

7. Kupující je povinen reklamované Zboží zabalit tak aby nedošlo jeho přepravou k poškození. Na poškození způsobené nevhodným zabalením Kupujícím nebude brán zřetel. Náklady na přepravu reklamovaného Zboží k Prodávajícímu jdou k tíži Kupujícího, nedohodnou-li se obě strany jinak. Náklady na přepravu reklamovaného Zboží zpět ke Kupujícímu jdou k tíži Prodávajícího.

VI. Výpůjčky

1. Prodávající může Kupujícímu poskytnout věci k dočasnému užívání (dále jen „Vypůjčené věci“).

2. Vypůjčené věci jsou specifikované v objednávce Kupujícího jakožto Vypůjčitele a Potvrzení objednávky Prodávajícího jakožto Půjčitele. V případě odlišných údajů v Objednávce a Potvrzení objednávky platí údaje uvedené v Potvrzení objednávky. Vypůjčitel uvědomí Půjčitele pouze o svém nesouhlasu s údaji uvedenými v Potvrzení objednávky. Fyzické převzetí se potvrzuje dodacím listem.

3. Vypůjčené věci jsou Vypůjčiteli přenechávány na dobu určitou, a to do data specifikovaného v Potvrzení objednávky Půjčitele. Pokud v Potvrzení objednávky není uvedena doba vypůjčení, Vypůjčitel vrátí Vypůjčené věci do 15 dnů od písemné výzvy Půjčitele. V případě, že Vypůjčitel nebude užívat Vypůjčené věci řádně nebo je bude užívat v rozporu s ROS nebo VOP, je Půjčitel oprávněn požádat o vrácení Vypůjčené věci ještě před shora uvedeným datem. Vypůjčitel je Půjčiteli odpovědný za veškeré škody, které budou na Vypůjčených věcích způsobeny. Vypůjčitel neodpovídá za běžné opotřebení.

4. V případě, že je Vypůjčitel v prodlení s vrácením Vypůjčených věcí, a to i přes písemnou výzvu Půjčitele se stanovením náhradní lhůty k vrácení ne kratší než 5 dní, zavazuje se Vypůjčitel uhradit Půjčiteli cenu Vypůjčených věcí podle platného ceníku Prodávajícího. Stejným způsobem bude postupováno při porušení kterýchkoliv dalších ustanovení ROS nebo VOP ze strany Vypůjčitele. Nárok Půjčitele na náhradu škody, a to i škody přesahující smluvní pokutu tím není dotčen.

5. Půjčitel je oprávněn v průběhu výpůjčky kontrolovat stav Vypůjčených věcí a Vypůjčitel je povinen mu tuto kontrolu umožnit.

6. Vypůjčitel se zavazuje bezpodmínečně dodržovat následující postup při vrácení Vypůjčených věcí:

  • Kontaktuje asistentku obchodního oddělení a nahlásí vrácení Vypůjčených věcí, dále sdělí číslo Potvrzení objednávky (expedičního příkazu) a inventární čísla Vypůjčených věcí.
  • Vyčká pokynů od obchodní asistentky a připraví Vypůjčené věci k přepravě podle těchto pokynů.
  • Vypůjčené věci vhodně a pečlivě zabalí. Vypůjčitel odpovídá za škody vzniklé při přepravě způsobené nevhodným či nedostatečným zabalením.
  • Vystaví trojmo dodací list k vrácení Vypůjčených věcí, na kterém uvede inventární čísla a / nebo typ produktu a čísla Potvrzení objednávek, na základě kterých byly věci vypůjčeny.
  • Při předání k přepravě si nechá od přepravce potvrdit jeden výtisk dodacího listu a dva výtisky předá přepravci.
  • Dodací list k vrácení Vypůjčených věcí potvrzený přepravcem pečlivě uschová, a to nejméně po dobu 4 let od jejich vrácení.

VII. Ochrana osobních údajů

1. Kupující výslovně souhlasí se zpracováním svých osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

2. Prodávající se zavazuje zabezpečit ochranu osobních údajů před neoprávněným nebo nahodilým přístupem, zabránit jejich změně ztrátě či zničení, neoprávněnému přenosu či jejich neoprávněnému zpracování, jakož i jinému zneužití.

VIII. Závěrečná ustanovení

1. Tyto VOP se vztahují na všechny dodávky Zboží či poskytnuté služby ze strany Prodávajícího. Odchylná ujednání v ROS nebo Potvrzení objednávky mají přednost před zněním VOP.

2. V případě střetu všeobecných obchodních podmínek Smluvních stran se závazkový vztah řídí přednostně VOP Prodávajícího, nebudeli písemně ujednáno jinak. Tyto VOP se nepoužijí pouze v případě, kdy je jejich použití smluvně výslovně vyloučeno, a to písemnou formou.

3. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv tyto VOP změnit. Kupujícímu budou automaticky zaslány nové VOP pokud v ROS udělil souhlas se zasíláním propagačních materiálů.